Siia said siis kirja aastal 2019 kultuuriaskeldused: teater
ees, filmid järel, näitused ja muu takkatraavi. Teatrikülastusi sai kõige
rohkem ja pisike paremusjärjestus sai siia:
- „Ära imesta, kui sinu maja süütama tullakse“, Vene teater.
- „Väike prints“, Tallinna Linnateater.
- „Väljaheitmine“, Eesti Draamateater.
- „Varjud“, Piibe teater.
- „Tramm nimega Iha“, Estonia
- „Aga mina?“ Kullo teatriring.
- „Lõhe“
Parima filmielamuse pakkus „Jokker“.
Vingeim näitus oli Graffiti tuur Berliinis.
Teater 2019
Ballett „Tramm nimega Iha“. Estonia.
Lavastaja Nancy Meckler (USA), koreograaf Annabelle Lopez Ochoa (Belgia), nemad
on ka libretistid ja kirjutatud on see Tennesse Williamsi samanimelise näidendi
järgi.
Minnes
mõtlesin, et kuidas saab sellist klassikat üldse tantsida ja olin pisut
skeptiline.
Sattusin
nägema etendust, kus tantsis nö teine koosseis, ehk et meie tippudest oli laval
vaid Arhangelski. Kahjuks ei ole mul praegu kavalehte käepärast, seega ei saa
ma siia tantsijaid kirja panna.
Lavastus
algab ja lõpeb stseeniga, kus peaosaline, käsi valguse suunas varvastel
väreleb, kui liblikas tänavalaterna valgel. Kahe valguse vahele mahub kurbust
ka armastust ja vägivalda. Ma ei tea tantsust midagi, kuid isegi võhiku silm
saab aru, et see ei ole klassikaline ballett, varvastel palju ei tantsita ja
kasutatakse džässtantsu ja akrobaatika võtteid. Vist. Vaatasin etendust 6.-st
reast ja nii oli ka osaliste iga kulmukergitus, naeratus, vaev, mulle näha.
Aplausi hetkel hoidsin pisaraid tagasi.
Soovitan.
Ostke piletid parterisse ja ettepoole, saate paremini kaasa elada.
„Südameharjutus“. Tallinna Linnateater.
Autor Daniel Glattauer, lavastaja Peeter Tammearu. Osades Piret Kalda, Andres
Raag, Kaspar Velberg.
Pidin
googeldama, et meelde tuletada, mis see oli. Jajah, inimesed istuvad toolidel
ja õiendavad teineteisega. Paariteraapia. Väikese puändiga. Lavastus on publiku
poolt hästi vastu võetud, seepärast arvan, et kui juhus tuleb, siis minge –
ülemäära pingutada pole vaja.
„John“. Tallinna Linnateater. Autor
Annie Baker, lavastaja Mehis Pihla. Osades Liis Lass, Anu Lamp, Helene Vannari,
Märt Pius.
Kolleeg
tuli teatrist ja oli tüdinud ning väsinud: „Mulle ei pea asju mitu korda ja hästi
aeglaselt seletama“.
Lugesin
kavalehelt, et autor ongi näidendit kirjutades mõelnud teksti võimalikult
aeglaselt edasi anda. Võib-olla esimestel mängukordadel oligi etendus aeglane,
kuid kui mina lõpuks teatrisse jõudsin oli see ühtlaselt ning pausideta vulisev
tegevus ning tekst. Kriitikud kirjutasid, et see on lugu üksildusest. Ma vist
vaatasin taas midagi muud. Lugu on kahest noorest inimesest, kes teineteist
armastavad, kuid harjumus surub peale ja elu kipub katki minema.
Üle hulga
aja oli meeldiv Anu Lampi laval näha. Tal on väga isikupärane lavamaneer ja
olles seda korduvalt kohanud, tekkis tüdimus, kuid pärast paljusid aastaid oli
tema taasleidmine rõõmustav.
Soovitan.
„ Müller peab lahkuma“. VAT teater.
Autor Lutz Hübner, lavastaja Margo Teder. Osades: Elina Reinold, Liisa Pulk,
Kärt Kross-Merilo, Ago Soots, Tanel Saar, Meelis Põdersoo.
Lapsevanemate ja õpetaja kohtumine.
Meenus tõestisündinud lugu, kus ühel heal järjel oleva
piirkonna koolis läksid esimese klassi laste vanemad 1.-l septembril laste ees
laste istekohtade pärast klassiruumis kisklema.
Situatsioon, millesse õpetaja Müller satub, on üsna tõene.
Saavutusühiskonnas on õpetaja survestamine paraku täitsa olemas.
Sakslastele on miskipärast oluline, et nalja saaks. Nii on
ka Lutz Hübner asjale huumoriga lähenenud ja nii lahkub vaataja saalist mõtiskledes,
mitte masenduses.
Soovitan väga.
„Ivanov“. Eesti
Draamateater.
Vaatasin seda teatrikriitika kirjutamise koolituse raames ja
kuna oli ülesandeks teatud kindla tegelase arengut jälgida, siis palju muud
läks kaotsi. Olen seda aga varem näinud ja soovitan.
„Laineid murdes“.
Vanemuine. Autorid: Lars von Trier, David Pirie, Peter Asmussen, Vivian Nielsen. Lavastaja Tiit Palu. Osades:
Marian Heinat, Katrin Pärn, Ivo Uukkivi, Piret Laurimaa, Margus Jaanovitš jt.
Nagu lavastus välja tuli, nii tekkis sügelus seda vaatama minna.
Lars von Trier teeb masekaid täpselt minu hingele ja olles sama materjali
filmina näinud, otsustasin ka teatris sellega hinge kraapida.
Oh, pettumust. Lavastus oli igav, kohmakas, ebaühtlase rütmiga.
Positiivselt poolelt meeldis mulle väga Katrin Pärn. Ta on kuidagi väga
täiskasvanud näitleja.
Ei soovita. Õnneks läheb see käesoleva hooajaga mängukavast maha.
„Väike prints“. Tallinna Linnateater. Antoine
de Saint-Exupéry samanimelise raamatu järgi dramatiseerinud ja lavastanud Elmo
Nüganen.
Ah sa palasilk, kui hea!
Istud, eks ole, toolil ja mõtled, et no mis
inimestel peas liigub, et selline kunstniku- ja lavastajatöö valmis saab.
Kunstnikuks oli üks praeguseid parimaid teatrikunstnikke, Kristjan Suits. Pisikese paberlennukiga antakse edasi terve
õhulahing, tegevus toimub pikal laual, liiva sees, roos kasvab liivast (laua
seest) ja kõik need teised võtted-mõtted, mida Eesti teatris varem pole nähtud.
Soovitan väga.
„Mulla
all“. Mängiti Apollo
kinos. Lavastas Ain Mäeots. Osades: Carmen Mikiver, Saara Nüganen, Ott
Raidmets.
Tütarlaps tuleb end kalmistule tööle pakkuma ja
kalmistuvaht ning hauakaevaja panevad ta proovile. Natuke on kõhe ka.
Seda vist rohkem ei mängita, kuid kui peaks
taastatama, siis võib vaadata.
„Kant“. Tallinna Linnateater. Lavastaja Elmo Nüganen.
Osades: Egon Nuter, Kalju Orro, Andrus Vaarik, Elisabeth Reinsalu, Indrek Ojari
jt.
Matke mind või koos majaga, aga ei saa aru, miks
on Egon Nuter siiani leidmata. Inimene mängib elu aeg U-kategooria lavastustes,
tegelikult on aga kõvemaid karakternäitlejaid Eestis. Hea muidugi, et nüüd
siis…
Lavastus ise on pole viga. Elisabeth Reinsalu on
ekraanil suures plaanis väga hea, teatris pisut kohmakas.
Võib vaadata.
„Vihmausside elust“.Tallinna Linnateater. Autor Per Olov Enquist. Lavastaja Diana Leesalu. Osades:
Hele Kõrve, Sander Roosimägi, Rain Simmul, Anne Reemann.
Ühel õhtul satub Heibergide abielupaari juurde külla
Hans Christian Andersen – hädapasun kuubis. Ta kaebleb, hädaldab ja on kohe
mitmes mõttes ebameeldiv. Õhtu kulgedes aga hakkab vestlus majaemandaga arenema
ja pisike romantiline tuulgi pühib läbi toa.
Tõsine lugu, sügav lugu, tähelepanu nõudev lugu.
Võib vaadata küll.
Ballett
„Keres“. Alexela
Kontserdimajas. Eesti Muusika Päevade festivali ja Vaba Lava
teatrikeskuse koostöölavastus. Libretist Andri Luup, lavastaja Teet Kask.
Ballett ei
ole päris õige nimetus. Lavastuses olid koos kõikvõimalikud väljendusvahendid:
tants – mitte ainult ballett, laul, video, valgus, orkester-ansambel. Jahmatav
ja esimesel hetkel veidralt igavgi, ei lase aga kontserdimajast lahkudes lahti.
Must-valge, nagu malegi, must-valge, nagu Kerese-aegne liikuv pilt. Eriline.
„Mõrvad
Rue Morqueil“.
Kellerteater. Autor Edgar Allan Poe. Lavastaja Vahur Keller. Osades: Rahel
Ollisaar ja Ara Yaralyan.
Kellerteater on eesti esimene põnevusteater
ja on omale põneva pesa teinud vanasse Tallinnasse, püssirohuaita Uus tänav 37.
Täiesti teistsuguse õhkonnaga ruum. Olen Saksamaal käinud teatrites, kus on
loodud vaba õhkkond: kohvik-teatrisaal-lava-publikuosa on üheks terveks
teatriks sulanud. Intiimne ja avalik…
See oli esimene kohtumine Rahel Ollisaarega.
Täpse ja ülevõimendatud miimikaga. Siit tuleb, siit tuleb!
Niśiteatri tegemine-pidamine on paras
julgustükk. Soovin südamest edu.
„Ära
imesta kui sinu maja süütama tullakse“. Vene Teatri ja Narva Vaba Lava teatrikeskuse koostööprojekt Vene
Teatris. Lavastus põhineb Pavel Demirski samanimelisel näidendil.Lavastaja Juri
Muravitski. Osades: Karin Lamson, Natalja Dõmtšenko, Tatjana
Kosmõnina, Alina Karmazina, Daniil Zandberg, Sergei Furmanjuk, Alexandr
Domowoy, Igor Rogatšov, Ivan Aleksejev.
See oli
minu eelmise aasta parim teatrikogemus. Kes on näinud technoteatrit? Vene
Teatris näeb. Seninägematu lähenemine, kus näitlejad annavad emotsiooni edasi
tantsusammudega, üksiti saali vaadates. Kurvad sammud, ülbed sammud, kõrgid
sammud, arusaamatuse sammud, lihtsa elu sammud.
Braavo!, ma
ütlen.
Soovitan üliväga.
„Sangadega
saunamees“. Mängiti Saka
rahvamajas. Alburahva teater. Autor Küllike Veede, lavastaja Tiit Tammleht.
Osades: Leo Valdvee, Maarja Liiv, Aire Pitk, Merike Kernu, Küllike
Veede, Kaja Kraav, Veljo Kukk, Tiit Tammleht, Erko Elmik.
Lustliline
külarahva-linnarahva põrkumine ja mõistmine.
„Põud
ja vihm Põlva kihelkonna nelätõistkümnendämä aasta suvõl“. Eesti Draamateater. Autorid Madis Kõiv ja
Alo Lõhmus, lavastaja Priit Pedajas. Osades: Kaie Mihkelson, Martin Veinmann,
Mait Malmsten, Tiit Sukk, Karmo Nigula, Hilje Murel, Teele Pärn jt.
Üllatusena nägin, et saal oli pooltühi. Kas
hirmutas inimesi Võru keel? Loodan, et lavastusel läheb praegu paremini.
Kõiv on ikka parimais tumedais toones ja
mõistatuslik-mõtlik.
„Väljaheitmine
ehk Ühe õuna kroonika“. Draamateater.
Autor Marius Ivaśkevitśus, lavastaja Hendrik Toompere jr. Osades: Kristo
Viiding, Nikolai Bentsler, Inga Salurand, Markus Luik, Jüri Tiidus, jt.
4 tundi. Sestap arvasin, et vaatamata
jääbki, kuna nädala sees lihtsalt ei jaksa. Siis aga leidsin reedese etenduse.
Minu ootused täideti kuhjaga.
Noorel Toomperel on kas hea nina materjali
peale või oskab ta materjalist minu maitse võluda. Autor on näidendi kirjutanud
intervjueerides inimesi, kes 90ndatel välismaale tööle ja /või õnne otsima
läinud. Kui oleks intervjueeritud eestlastega, oleks see olnud teistsugune
lugu.
Lavastus ei halasta kellelegi, ei
näitlejatele, ei vaatajaile. Vaataja saab vaevast ja miks mitte ka õnnest
raputatud nii, et pealuu tiriseb.
Soovitan väga.
„Südames
sündinud“. Mängiti Kumus.
Arvasin, et see ei ole väga minu teema, aga läks korda. Kohtasin Kumus ühte endist kolleegi, kes ütles, et ta tuli vaatama, kuna soovis ometi kord näha, et talle teatris lugu räägitakse.
Autoriks on Andra Teede, lapsendamiste lugusid jutustasid Hele Kõrve, Külli Teetamm ja Tõnn Lamp. Ilusasti jutustasid. Natuke näitlejameisterlikkust muidugi ka, aga kogu etendus jättis sooja lavastama mulje. Sain tagantjärele teada, et lugusid oli 7. Saalis istudes ja neid endast läbi lastes ma neid ei lugenud. Taustal rääkisid lapsendatud lapsed omi lugusid.
Sain samuti tagantjärele teada, et lavastuse on tellinud Tervise Arengu Instituut. Ma ei suutnud selle eesmärki välja mõelda, kuid nad ise ütlevad nii: Kampaania peamine eesmärk on kasuvanemluse teema avamine ja mõistmise suurendamine, samuti potentsiaalsete ja olemasolevate kasuvanemate julgustamine.
„Kaks tosinat tulipunast roosi“. Rakvere teatri külalisetendus Rapla Kultuurikeskuses. Autor Aldo De Benetti, lavastaja Giorgio Bongiovanni. Osades: Liisa Aibel, Silja Miks, Margus Grosnõi, Eduard Salmistu.
Puhh…Külalisetendused
on ei ole. Nalja ju sai, aga…
Lavastus „Dekameron“. TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia teatrikunsti
12. lennu diplomilavastus VAT teatris. Giovanni Boccaccio romaani põhjal
dramatiseerinud ja lavastanud Aare Toikka. Üliõpilased olid tookord jaotatud
kahte gruppi „Apelsini koosseis“ ja „Basiiliku kooseis“. Vaatasin „Apelsini
koosseisu“ mängu. Osades: Karolin Jürise, Grete Konksi, Loviise
Kapper, Elena Koit, Hans Kristian Õis, Kristjan Poom.
Sain
esimesest hetkest haaratud. Võrksed loomamaskid – kunstnik Illimar Vihmar
andsid avaakordiks animaalse kõlli. Pelgasin liigset nabaalustele nihelemistele
rõhumist, kuid seda ei tulnud. Hea maitse jäi.
Soovitan.
„Windsori lõbusad naised“. Endla. Autor William Shakespeare, lavastaja
Ingomar Vihmar. Osades: Peeter Tammearu, Carita Vaikjärv, Kleer Maibaum, Märt
Avandi jt.
Klassika kaasaega toomine on alati kaheldav
tee. Ingomar Vihmar pole ka minu lavastaja.
Ei soovita.
„Aga
mina“. Kullo teatriring.
Autor Kerli Rannala ja trupp. Mängib Kullo Teatriringi vanem trupp.
Vanemad lahutasid. Aga mina?
Muusikal
„West side story“.
Eestikeelne etendus. Estonia. Libretist Arthur Laurents, muusika Leonard
Berntsteinilt, lavastaja Georg Malvius. Osades: Hanna-Liina Võsa, Heldur Harry
Põlda, Tamar Nugis, Juss Haasma.
Ootasin nii väga etendust. Ja pettusin nii
väga.
Teine vaatus vedas mingisugusegi lootuse
nulli. Mul on tõrge vanemate lavastuset tänapäeva toomise vastu. See võib
õnnestuda, võib mitte. Siin ei õnnestunud. Pigem mõjus nagu publiku
alahindamine, kuna muidu ei saaks aru, et pahad on pahad. Pahad tuleb Odini
sõdalaste riietesse suruda, tüdrukutel peavad rebitud teksased jalas olema,
politseinikut tuleb mitu minutit järjest peksta. See käib refrääni juurde. Ikka
nii, et lalalalaa ja mats-mats, lalalalaa ja mats-mats, lalalalaa ja mats-mats.
Publik ei saa ju muidu aru, et löömine on pähh.
Palun ärge alahinnake mind.
Malvius oskab paremini.
Ei soovita.
„Miks
Jeppe joob?“. Rakvere
teatri etendus Kolgaküla Rahvamajas. Autor Ludvig Holberg, lavastaja Hendrik
Toompere. Osades: Eduard Salmistu, Lisete Laisaar, Anneli Rahkema, Peeter Rästas,
Sulev Teppart, Margus Grosnõi, Imre Õunapuu.
Mind üllatas, kui sain teada, et Holberg on
näidendi kirjutanud aastal 1722. Ses mõttes on joodikud muidugi läbi ajaloo
ühtmoodi lollakad.
Lavastus kippus minust mööda minema.
Kunstnik Pille Jänese lavakujundus oma liigutatava võsaga oli muidugi huvitav.
Seltskond oli hea.
„Õnnelik
Tund“. Mängiti Jäneda
Pullitallis. Autor Jaan Tätte, lavastaja Gerda Kordemets. Osades: Andrus
Vaarik, Liis Lass, Kersti Tombak, Jessica Agneta Kari, Argo Aadli, Nils Mattias
Steinberg.
Ootasin huviga, mida on Tätte üle aastate
teinud. Polnud viga.
Kaks paari – lahku minev ja kokku minev. Kas
minna? Kõrtsmik või Jumal, kes teab ja näeb kõike.
Kui taas mängitakse, siis võib vaadata küll.
„Etturid“. Ugala etendus Kukenoosi küünis. Eno Raua
samanimelise romaani järgi dramatiseerinud ja lavastanud Taago Tubin. Osades:
Karl-Robert saaremäe, Ringo Ramul, Martin Mill, Ilo-Ann Saarepera, Laura Kalle,
Aarne Soro, Janek Vadi jt.
Kuulsin sellest Eno Raua romaanist esimest
korda.
Sõda on lõppenud ja mehed on metsas. Noored
mehed, elu peaks ju ees olema. See meie päris ajalugu.
Etenduse käigus mõtlesin mitmel korral Arlet
Palmiste näidendile „Mees raamatust“. Need on sama võtme kaks lugu. Täna, aasta
kokkuvõtet kirjutades, olen näinud ka Arleti järgmist näidendit „Varjud“.
Lisandus kolmas lugu. Minu südamele.
Tegemist oli suvelavastusega ja publiku
nihelemise tõttu läks hulga kaotsi, emotsioon jäi kolmveerandi peale, seetõttu
lähen vaatan statsionaaris nii teisest reast uuesti.
Soovitan.
„Tsaar
Saltaan“. Emajõe Suveteatri
etendus Tartu Pühade Aleksandrite kiriku õuel. Puśkini poeemi alusel
dramatiseerinud Ott Kilusk, idee ja lavastus Kaili Viidaselt. Osades: Marika
Barabanśtśikova, Karin Tammaru, Terje Pennie, Ingrid Isotamm.
Sügelesin juba aasta varem Tartusse minna,
kuid kuidagi ei õnnestunud. 2019 sain mindud. Oh!
Mis sai siis, kui tsaar oli surnud?
Tsaaritar ja teised palee naised tulevad peiedelt, meenutavad kadunukest ka
kadunud aegu, tuletavad teineteisele meelde, mis ütlemata jäi.
Asukohal on minu jaoks eriline tähendus –
olen Tartu Pühade Aleksandrite kirikus kella löönud.
Soovitan. Kellalöömist ka.
„Armastuse
narrid“. Pärnu Suveteatri
etendus Pärnu Jahtklubi purjekakuuris. Dramatiseerija ja lavastaja Tiit Palu.
Osades: Piret Laurimaa, Sepo Seeman, Jaan Rekkor. Muusikat tegi Olavi Kõrre.
Aasta varem sain samasse kutse vaatama
lavastust „Inriid ja Toomas Nipernaadi“, mis oma kurbuse, armastuse ja
äratundmisega mulle sirgelt südamesse läks. Niisiis polnud kahtlust, et ka
„Armastuse narre“ on vaja väga vaadata. Pisike kõhklus muidugi oli, et äkki
enam pole… Asjata. Midagi selles trupis on, mis paneb publiku vaikima, pisara silmaservale
tooma, naeratama.
Otse muidugi armusin teist aastat järjest
vähemalt paariks tunniks Olavi Kõrresse, kes mängib vist küll kõiki pille ja
laulab kui paljasjalgne ingel.
Soovitan.
„Eestirand.
Lootuse kursil“. Mängiti
Ruhes. Autor Piret Saul-Gorodilov, lavastaja Eva Kalbus. Osades: 32. keskkooli
teatrisuuna õpilased ja vilistlased ning Külli Reinumägi ja Egon Nuter.
Eestirand oli üks neist laevadest, millega
1941. aastal Nõukogude armeesse mobiliseeritud Eetsi mehi Kroonlinna viidi.
Laev sai Keri saare lähedal Saksa õhujõududelt pommitabamuse ja kaptenil
õnnestus lekkiv laev Prangli lähedal madalikule juhtida. Nii pääses enamus
laeval olnuid eluga.
Lavastuses tulevad noored saarele aega
veetma. Kohtumine kahe saareelanikuga viib sõjasuve sündmuste meenutamiseni.
Tundlik ja kurblik, lootusrikas ja südamlik.
Soovitan.
„Godot`d
oodates“. EMTA
lavakunstikooli ja Theatrumi koostöö. Mängiti Theatrumis. Autor Samuel Beckett,
lavastaja Markus Helmut Ilves. Osades: Jan Erik Ehrenberg, Kaarel Pogga, Oskar
Punga, Simo Andre Kadastu, Ekke Hekles.
Kui palju on tüviteksti juures sõnu vaja?
Olen sama materjali kunagi Tallinna
Linnateatris näinud ja ei mäletanud, et see oleks lõbus olnud. Lavakate ja
Theatrumi koostöölavastus ajab nii mõneski kohas muigama. Mulle on see kuidagi
viletsuse kirjeldamisega meelde jäänud ja oli pigem kurb. Nii ma ei
teagi…samas, las jääda nii, et midagi pole kindlat. Emotsioonid on ajas
erinevad. Veiderdamine võib kurb olla ja rõõmus.
Soovitan.
„Sonimine
kahele“. Vene teater. Autor
Eugène Ionesco, lavastaja Artjom Garejev. Osades: Natalja Dõmtśenko, Ilja
Nartov, Aleksandr Kutśemezov, Ivan Aleksejev, Sergei Furmanjuk, jt.
Paari magamistoa vaikelu muutub elavamaks,
elavmast farsiks, farsist eluohtlikuks.
Soovitan.
Ooper
„Tsaari mõrsja“. Estonia.
Libreto Ilja Tjumenev, muusija Nikolai
Rimski-Korsakov, lavastaja Juri Aleksandrov.
Miskipärast väga ei mäleta.
„Närvipundar“. Teoteater. Autor Neil Simon, lavastaja Erki
Aule. Osades: Tarvo Krall, Anneli aru, Toomas Krall, Galina Tikerpuu.
Käisin Teoteatris esimest korda. Teater minu
elutoas, sinu elutoas, tema elutoas…see andis etendusel mõnusa jalgu seinale
viskava värvi. Suurt kunstilist väärtust ei oma, kuid andis meeldiva äraolemise
meeleolu.
„Varjud“. Piibe teater. Autor Arlet Palmiste.
Lavastaja Tiit Alte. Osades: Merike Kernu, Aire Pitk, Liis Haab, Jaanus Nuutre,
Artur Part jt.
Tõsielulugu, kus armukadedusest saab
katastroof.
Braavo!, Merike Kernu.
Soovitan väga.
„Gorge
Mastromase rituaalne tapmine“. Tallinna Linnateater. Autor Dennis Kelly, lavastaja Priit Pius. Osades:
Märt Pius, Evelin Võigemast, Liis Lass, Allan Noormets, Mikk Jürjens, Tõnn
Lamp, Karl Markus Pihlakas.
Istusin esietendusel ja olin esialgu nõutu.
Märt Piusi tegelane istub laua taga ja peab
monoloogi. Pikalt peab, monotoonselt ja mitte saalile, vaid oma kätele, lauale.
Siis tuleb Allan Noormets ja mängib asja käima. Etenduse kulgedes sain aru, et
algusmonoloog oli olulisim ststeen – pärast seda lähevad kõik ülejäänud
tegevused paika.
See oli Priit Piusi esimene lavastus. Müts
maha – mitte ühtegi hetke polnud lavastama jäetud.
Soovitan.
„Talvevalgus“. Theatrum. Autor Ingmar Bergman, lavastaja
Andri Luup. Osades: Jan Uuspõld, Maria Peterson, Anneli tuulik, Helvin Kaljula, Tarmo Song,
Tiit Alte jt.
Ootasin väga, kuna Bergman on mu südamele.
Kuidagi kippus mööda minema.
„Lõhe“. Vaba lava. Lavastaja Juri Kviatovski.
Osades: Jekaterina Novosjolova, Piret Simson, Martin Kõiv, Eduard Tee, Dan
Jerśov. Videol osalevad: Alissa Kretova, Anastassia Velikorodnaja, Darja
Vorohobko, Sergei Fiśer, Aleksei `Zerebtsov, Deniss Jasik.
See oli Vaba Lava kuraatoriprogrammi
„Murrnaguaja inimesed“ esimene lavastus. Uueks kuraatoriks on Marius Ivaskevičius
„Lõhe“ loomisel on intervjueeritud narvakaid
ja Ivangorodi elanikke. Tulemuseks on põnev ja humoorikas, tõene ja pisut
nukkergi kollaaž. Mis seal salata, tundis osad tegelased ka ära.
Soovitan väga.
„Lotomiljonärid“. Ugala. Lavastus põhineb Terje Hoeli
saanimelisel kuuldemängul. Lavastaja Andres Noormets. Osades: Terje Pennie,
Ilo-Ann Saarepera, Vilma Luik, Andres Tabun, Janek Vadi, Aarne Soro, Oleg Titov
jt.
Pidasime teatrikaaslasega vaheajal aru, et
kas läheme ära või äkki saab veel halvemaks minna. Me ei pidanud pettuma.
Saigi.
90ndate telemängu formaat võiks ju
nostalgialaksu anda, aga ei anna. Emil Rutiku hüüatus: „Kas teile meeldiks
saada see kohvimasin?“, ei huvitanud mind ka siis.
Kui üks inimene lavastab, on kunstnik ja
teeb ka muusika, siis kusagilt hakkab kärisema. Pisut rohkem usaldust
professionaalidest kolleegide vastu ja saab parem.
Ei soovita.
„Saja-aastane, kes hüppas aknast välja ja
kadus“. Ugala. Jonas
Jonassoni samanimelise raamatu alusel dramatiseerinud Priit Põldma, lavastaja
Ringo Ramul. Osades: Aarne Soro, Andres Tabun, Tarvo Vridolin, Janek Vadi,
Terje Pennie, Kadri Lepp, Laura Kalle, Martin Mill jt.
Läksin teatrisse puhta lehena, kuna polnud
raamatut lugenud, ega filmi näinud. Vaimustav.
Lavastaja on Ugala uue lava mänguvõimalusi
kenasti kasutanud, mistõttu arvan, et külalisetendustele lavastusega ei minda.
Aarne Soro paneb 100-aastast mängides lõpuni
vastu – ei unusta, et hääl on vana ja kehahoiak ei kõnele samuti just teisest
noorusest. Väga äge rollitäitmine. Loodetavasti saab see meespeaosatäitja
auhinnale nomineeritud.
Soovitan väga.
„Kodukäijad“. Kellerteater. Autor Indrek Hargla.
Lavastaja Vahur Keller. Osades: Rahel Ollisaar, Andres Roosileht, Riho Rosberg,
Andrus Eelmäe.
Soovitan.
„Meistrite
liiga“. Ugala. Autor Urmas
Lennuk, lavastaja Tanel Ingi. Osades: Luule Komissarov, Peeter Jürgens, Elina
Reinold, Vallo Kirs, Triinu Meriste, Jaana Kena.
Mind oli selle lavastuse eest hoiatatud, et
vanainimeste tükk ja aeglane jne. Tegelikkuses oli see soe ja hooliv ning
tempot üksjagu.
Urmas Lennuk on „Meistrite liiga“
spetsiaalselt Luule Komissarovile ja Peeter Jürgensile kirjutanud ning mõlema
loomupärase liikumise ning elukogemuse kenasti tabanud.
Soovitan väga.
Lavastus
„Kihk“. TeMuFi Apollo
teatrisaalis. Autor Mihkel Seeder, lavastaja Peep Maasik. Osades: Kirsti
Timmel, Pääru Oja.
Vaatasin ja mul on südamest kahju.
Oluline tekst, oluline teema, igavene teema ja vale
mänguruum viib kõik selle endaga kuhugi, kuhu ei jõua. Lasin etenduse ajal
peast läbi kõik black boxid, kuhu jalad viinud. Isegi Draama suur saal või
Linnateatri Põrgu oleks olnud parem. Halb saal muutis minu meelest ka näitlejad
kohmetuks, arglikuks.
Eestis pole just tavaks algupärandeid uuesti lavastada, kuid
selle lavastuse puhul looda, et keegi leiab aja ja ruumi ning teeb seda taas.
Ma ei vaadanud üle, kui palju kohti on Apollo teatrisaalis,
kuid kümnendik täituvust mõjub ja näitlejaile.
Kui kunagi kusagil mujal mängitakse, siis soovitan.
Filmid
2019
„Lõbus perekond“.
Stsenarist ning režissöör Mihail Pogosov, peaosades Armen Aruśanjan ja Saara Kadak.
Elu halb dialoog. Uskumatult kehv montaaž. Talumatult palju kaklemist.
Kuid.
Naljakaid kilde, ilusaid inimesi, imelisi vaateid Tallinnast ja Jerevanist. Kogu aeg paistab päike. No kui just öö ei ole.
„Eia jõulud
Tondikakul“. Stsenarist ning režissöör Anu Aun. Osades Liis Lemsalu, Paula
Rits, Siim-Oskar Ots, Märt ja Priit Pius, Jaan Rekkor, Mirtel Pohla, Anne
Reemann, Tõnu Oja, Tambet Tuisk.
Eestlased teevad paremaid jõulufilme, kui ameeriklased.
Oma silmaga nägin.
Oma silmaga nägin.
Soovitan.
„Johannes Pääsukese
tõeline elu“. Stsenaristid Olavi Ruitlane ja Hardi Volmer, režissöör Hardi
Volmer. Osades Ott Sepp, Märt Avandi, Tõnu Kark, Ester Kuntu, Üllar Saaremäe
jt.
Taderit ja kõnna-kõnna, road movie Setumaa teedel.
Mis juhtus Johannes Pääsukese ja Harri Volteriga nende Lõuna-Eesti retkel tegelikult, ei saa me kunagi teada. Seda aga teame küll, et Pääsukese fotod on meile hindamatu väärtusega.
Hardi Volmer ootas aastaid filmi " Johannes Pääsukese tõeline elu" tootmise võimalust.
Meile tasus ootamine ära. Väga hea filmi oleme saanud.
„Klassikokkutulek 3: Ristiisad“.
Stsenaristid: Lars Mering, Claudia Boderke, Martin Algus. Osades: Riho Kütsar,
Ago Anderson, Mait Malmsten, Henry Kõrvits, Raivo Adlas jt.
"Laske oma ajul end siledaks tõmmata!", ütles kriitik.
Miks „Klassikokkutulekut“ vaatasin? Sest oli laupäev, sest olid talv ja päike. Lilled ja heinamaa olid jääs.
„Kapten
Marvel“. Googeldasin, et
mäletada…ja ei mäletanud ka siis.
„Valekonto“. Reźissöör Safy Nebbou. Peaosas Juliette
Binoche.
Kui ühest
põhjusest saab mitu süüd.
"Pole hullemat vaenlast kui inimene, keda pole olemas", ütleb Claire. Nii etteaimatav ja läbinähtav kuni selle pöördeni ja siis selle pöördeni ja siis veel selleni. Põnevust on ja huumorit ja kirge ja muidugi vaimustav Juliette Binoche.
Minu kõrval krõbistavad ja itsitavad daamid jäid üsna kiiresti kuss ning filmi lõppedes istusid suuril silmil ja hämmeldunud ilmeil.
End oli happy.
„Tõde ja õigus“. A.H.Tammsaare samanimelise romaani alusel
lavastanud Tanel Toom ja tema on ka filmi režissöör. Osades: Maiken Schmidt,
Ester Kuntu, Priit Loog, Priit Võigemast, Simeoni Sundja, Marta Vaarik, Indrek
Sammul.
Sellest filmist on palju räägitud skaalal
meeldis-ei meeldinud. Mulle meeldis.
Kuulun ka nende hulka, kellel on romaanist
lapsepõlvetrauma. Teismeline inimene oli liiga kogenematu, et seda lugeda.
Kangutasin, mis hirmus ja ei mäleta, kas tookord üldse lõpuni jõudsin. 10
aastat hiljem lugesin Knut Hamsuni „Maa õnnistust“ ja imestasin, kuidas on
tumedat teemat võimalik kergelt loetavalt käsitleda. Küllap sai vanus selleks
ajaks parajaks ja Tammsaare avastasin enda jaoks uuesti alles 7 aastat tagasi.
Geniaalne sõnaseadja. Mõtlen tagantjärele, et mina olin lugev laps, see
kapsajuur, millele oleks saanud rammu visata, mis oleks kasunud. Miks mulle siis
ei öeldud, et Tammsaare on hea…Aga olgu.
Film annab tegelastele näo, kui neid muidu
ei tule (olen lugeja, kes teksti taga tegevust-tegelasi näeb). Kinost tulles
mõtlesin, et äkki oleks see võinud hoopis seriaal olla, oleks rohkem romaani
mahtunud. Aga ei, las tema olla, nagu on. Mul on hea meel, et selline film on
olemas. Kunstiline väärtus on loodud ja see kestab ajas.
Soovitan.
Multifilm
„Kuninganna corgi“.
Armastan multikaid. Lapsest peale.
Multifilm
„Kapten Morten lollide laeval“. Lavastajad Kaspar Jancis, Henry Nicholson, Riho Unt.
„Skandinaavia
vaikus“. Stsenaristid
Martti Helde ja Nathaniel Price, režissöör Martti Helde. Osades: Rea Lest ja
Reimo Sagor.
Meie igapäevast ängi anna meile tänapäev.
Maitsev äng minu südamele.
„Jumalale tänu“. Režissöör François Ozon. Osades: Melvil Poupaud, Denis
Ménochet, Swann Arlaud, Eric Caravaca.
Tõestisündinud loo
põhjal kirjutatud stsenaarium. Täiskasvanud mees avastab, et preester, kes teda
lapsepõlves seksuaalselt ahistas, töötab endiselt lastega. Ta kogub enda ümber
inimesed, kes on sama põrgu läbi teinud ja püüab kuriteo kohtusse viia.
Üliraske vaatamine. Preestrite kohtuprotsess on siiani lahenduseta…
„Kosmoseodüsseia“. Stsenaristid Stanley Kubrick ja Arthur C.
Clarke, režissöör Stanley Kubrick.
Mul on üks armas sõber, kes viimaste aastate
jooksul on mind selliseid asju vaatama kutsunud ja olen talle südamest tänulik.
Ulme ei ole minu teema, sestap olen – nagu välja tuleb – hulgast maitsvast
maailmas mööda astunud. Mind hämmastas selle filmi aeglus ja hämmastas, et see
ei läinud tüütuks. Johann Straussi valss „Ilusal sinisel Doonaul“ mängitakse
algusest lõpuni maha. Rõiva- ja mööblidisainereid, kes on filmile kaastööd
loonud, ei oska kokku lugedagi.
Vaimustav vaatepilt.
Soovitan väga.
Multifilm
„Lemmikloomade salajane elu 2“. Oh, mu armas multifilm!
„Downton
Abbey“. Reźissöör Michael
Engler. Osades: Hugh Bonneville, Jim Carter, Michelle Dockery jt.
Downton Abbey valmistub kuningapere
vastuvõtuks.
Olen seriaali väga vähe näinud, seepärast
läksin mõningase kõhklusega. Tegelikkuses on pikk film ka võhikule väga
vaadatav.
Need kostüümid!
Soovitan.
Dokumentaalfilm
„Puutumatu“. Reźissöör
Ursula MacFarlane.
Harvey Weinsteini lugu, lood Harvey
Weinsteiniga.
Me teame, et inimene on kurjategija ja me ei
tee midagi.
„Ärtuemand“.
Reźissöör May el-Toukhy.
Osades: Trine Dyrholm, Gustav Lindh, Magnus Krepper.
„Evelin, sina armastad sellised saagimisi
vaadata“, ütles sõber ja keeldus minuga kinno tulemast.
Trine Dyrholmi pärast läksin ja pettuma ei
pidanud. Naine võrgutab oma mehe poja. On kirge ja vastutatamatust.
Soovitan.
„Ükskord
Hollywoodis. Reźissöör
Quentin Tarantino. Osades Leonardo DiCaprio, Brad Pitt
Quentin Tarantino on see mees, kes võib endale näiteks Dakota Fanningu ja Kurt Russelli statistideks palgata.
"Once Upon a Time in Hollywood" on paksemalt staare täis, kui Eesti suveõhtu tiigi kaldal sääski.
Tarantino fenomeni ei oskagi kirjeldada. Ta ei moraliseeri, ei õpeta ei kasvata, vaid jutustab, mida sülg suhu toob, kuid ikka istud kinos ja vaatad suu lahti. Kunagi ei tea täpselt kuhu asi välja viib. Vereni viib muidugi alati, kuid kuidas ja kes, seda ette arvata ei oska.
"Ükskord Hollywoodis" on rikkalik film. Paksult värve, kiiret liikumist, palju tegelasi, rohkelt (roppu) teksti. Kuna tegevus toimub aastal 1969, siis muidugi on hea, kui mõnda vana staari teada. Bruce Leega on näiteks üliäge stseen. Kindlasti on palju inside joke`i, mida vaid ameeriklased mõistavad.
Justkui varrukast visatud huumorit on samuti rikkalikult. Kusagil filmi viimasel kolmandikul antakse vaatajale pisut hingetõmbeaega, et siis vägevasse kulminatsiooni suunduda. See kulminatsiooni asi, on vast ainus, mille üle pisut nuriseks - äge on küll, kuid oleks tahtnud rohkem ja pikemalt.
Mis mulle isiklikult Tarantino filmide juures meeldib on see, et ta ei kasuta käsikaamerat. Kunagi Dogmast lahti läinud kaamera pihus jooksmine on ajast ja arust trend, kuid üks ja teine - ka Eestis - avastaks sellega nagu maailma. Soovin, et kinopilt ei ajaks mul südant pahaks.
Lõpetuseks
kirss kirsi otsas - Brad Pitt on ka vanemast peast silmi silitav puhkus.
„Jokker“.
Reźissöör Todd Philips.
Osades Joaquin Phoenix, Zazie Beets, Frances Conroy jt.
Arthur Fleck (Joaquin Phoenix) istub filmi
avakaadreis oma psühhoterapedi vastas. Istub langetatud silmil. Kõneleb tasasel
häälel. Kõneleb veel. Ja siis tõstab silmad ning Jokkeri tants treppidel on
ennustatud.
Üks 21. sajandi parimaid filme.
Soovitan väga.
„Ükssarvik“.
Autor-lavastaja Rain Rannu. Osades: Liisa Pulk, Henrik Kalmet, Johann Urb, Anti Kobin jt.
Eesti komöödia, mis on päriselt naljakas.
Soovitan.
„Kiirtee
põrgusse“. Noh et, jah et.
Reźissöör ja stsenarist Urmas Eero Liiv. Osades: Franz Malmsten, Kersti Heinloo,
Kristjan Kasearu jt.
Pöffi
avafilm „Adam“. Maroko,
Prantsusmaa, Belgia 2019. Stsenarist ja režissöör Maryam Touzani. Osades:
Loubna Azabal, Nessrine Erradi, Daoua Belkhaouda.
Valalline lapseootel naine satub türega
kahekesi elava naise ellu. Tõrkest kasvab mõistmine.
Soovitan väga.
Multifilm
„Adamsite suguvõsa“. Äge
vaatamine. Moraali kah.
Dokumentaalfilm "Aasta täis draamat". Kinoteater. Idee Henrik Kalmet, Paavo Piik, Paul Piik., režissöör Marta Pulk.
Kinoteatril tuli idee leida inimene, kes poleks kunagi teatris käinud. Leitu ülesandeks pidi saama kõik aasta jooksul mängitud uuslavastused ära vaadata ja neist ka blogis kirjutada.
Valituks sai Alissia Valgast ja kaamera ning mikrofon jälgivadki tema teatriaastat.
Teate, teatris käimine ongi kohati päris karm sport. Vahel on igav, vahel teed väikese nooksu - soe tuba, pime, kardinad ees - vahel ei viitsi minna, kuid lähed, sest lubasid, vahel haarab nii, et muljub südant, vahel ei saa mitu päeva emotsioonist välja. Taastumisaega on vaja, kuid alati ei õnnestu seda võtta. Nii arvan üsna lähedalt taipavat, mida Alissia tundis. Tema puhul oli veel asjaolu, et etendused olid talle mitte-emakeeles, taustad teadmata jne. Kõva sõna ja tubli naine.
Eksperimendi ajal ma kuidagi ei saanud tema blogi loetud. Tagantjärele lugedes aga vaimustab mind tema detailide märkamise oskus ja ka teatav kiretus. Alissija arvamusi saab lugeda siit eksperiment.kinoteater.ee
Alissia-Elisabet Jevtjukova õpib praegu TÜ Viljandi Kultuurikolledžis.
Soovitan väga.
Dokumentaalfilm "Aasta täis draamat". Kinoteater. Idee Henrik Kalmet, Paavo Piik, Paul Piik., režissöör Marta Pulk.
Kinoteatril tuli idee leida inimene, kes poleks kunagi teatris käinud. Leitu ülesandeks pidi saama kõik aasta jooksul mängitud uuslavastused ära vaadata ja neist ka blogis kirjutada.
Valituks sai Alissia Valgast ja kaamera ning mikrofon jälgivadki tema teatriaastat.
Teate, teatris käimine ongi kohati päris karm sport. Vahel on igav, vahel teed väikese nooksu - soe tuba, pime, kardinad ees - vahel ei viitsi minna, kuid lähed, sest lubasid, vahel haarab nii, et muljub südant, vahel ei saa mitu päeva emotsioonist välja. Taastumisaega on vaja, kuid alati ei õnnestu seda võtta. Nii arvan üsna lähedalt taipavat, mida Alissia tundis. Tema puhul oli veel asjaolu, et etendused olid talle mitte-emakeeles, taustad teadmata jne. Kõva sõna ja tubli naine.
Eksperimendi ajal ma kuidagi ei saanud tema blogi loetud. Tagantjärele lugedes aga vaimustab mind tema detailide märkamise oskus ja ka teatav kiretus. Alissija arvamusi saab lugeda siit eksperiment.kinoteater.ee
Alissia-Elisabet Jevtjukova õpib praegu TÜ Viljandi Kultuurikolledžis.
Soovitan väga.
„Nugade
peal“. Stsenarist ja
režissöör Rian Johnson. Osades: Jamie Lee Curtis, Chris Evans, Ana de Armas,
Don Johnson jt.
Linale on kraamitud kõik krimilugude klišeed
– isegi detektiivi lips on särgihõlma vahele keeratud, sest no tegus mees ju.
Üks stamp on puudu – see, et teenija on tegelikult perepoja abikaasa. Tulemus
on täitsa vaadatav.
Näitused
2019.
Graffiti
tuur Berliinis Kretzbergi
linnaosas.
Ma ei oleks ise taibanud sellele
ettevõtmisele minna, kuid läksin kaaslase soovil hea meelega kõndima.
Kas
graffiti on seinte sodimine või kunst? Tõde päris kahe vahel ei ole, kuid pole
ka päris see või teine. Tuletan ikka meelde hea kunstnikust sõbra klassikalist
lauset, et sa tunned ära, kas on kunst või mitte. Edasi on kõik lihtne.
Berliini graffiti tuure soovitan igatahes väga. Meie tuur kestis kolm tundi ja see on täiesti parasjagu, et spreivärvi maitse suhu saada ja omal käel edasi uurida.
Näitused Berliinis: „Futura: the 5 elements“ Urban Sprees,
„Pablo Picasso“ Museum Berggruen, „Max Ernst, Stealer of Marks“
Scharf-Gerstenbergi saalides, Salvadore Dali püsinäitus Potsdamer Platzil.
Picasso ja Dali on tuttavad. Futura on
Ameerika visuaalkunstnik Lenny McGurr, kes on üks esimesi graffitikunstnikke. 5 elementi
on inspireeritud mateeria tekkest ja universumist...kõik sai teatavsti alguse
suurest paugust...
Sürrealist Max Ernst oli huvitav leid. Pildid on
jõulised, kohati vihasedki.
Konrad
Mägi näitus Kumus. Kuraator
Eero Epner. Mägi vaimustab mind
endiselt. Seekord käisin koos heade sõpradega aga näituseekskursioonil ja
soovitan selliseid ettevõtmisi väga. Meie giidiks oli Andrus Roos, kes andis
oma tuuriga lausa omaette etenduse.
Frantiśek
Kupka näitus Helsingis,
Ateneumis. Minu jaoks täiesti võõras nimi. Oli rõõm tuttavaks saada.
Kupka (eluaastad 1871-1957) oli üks esimesi,
kes Tśehhis abstraktse kunstiga tegeles.
Näitus
„Pirosmani. Üksildase geeniuse maailm“ Mikkeli Muuseumis. Kuraator Aleksandra Murre.
Ma ei olnud varem gruusia kunstile
alusepanija Niko Pirosmani töid näinud. Kaukaasiapärane, naivistlik, naist
esile tõstev. Andekas ja vaesuses surnud. Pirosmani tööd toodi Eestisse
relvastatud eskordi saatel ja seinal polnud ühtegi tööd, mis oleks maksnud alla
miljoni euro. Paradoks.
Esitletud oli ka Pablo Picasso poolt
joonistatud Pirosmani portree.
Tahan veel näha.
Näitused
„Fashion futurist. Pierre Gardin“, „Norbert Tadeusz“, „Utopia and demise. Art
in the GDR“. Düsseldorf Kunstpalast.
Kes siis Gardini ei teaks. Eks ole.
Näitus aga ajas silmad suureks. Keerutasin
ja keerutasin eksponaatide vahel ja siis veel ja siis veel ja lõpuks pidin
endale meelde tuletama, et kui tahan enne pimedat hotelli jõuda, pean minema
hakkama. Läksin…ja tulin saali tagasi. Eksponeeritud oli moekunstniku
1960ndatel loodud futuristlikud rõivad. Tuleb välja, et Pierre Gardin oli
esimene, kes spetsiaalselt meestel looma hakkas. Kuna rõivad on pea otse minu
eriala, siis vaatasin taskutesse, saba alla, õmbluste sirgust. Paremat kätt
kolmanda kleidi taskutega poleks ma kutseka riigieksamilt läbi saanud. Muidu
aga oli üsna ok kvaliteet. Kas teadsite, et 3D materjalid olid juba siis
olemas?
Demokraatliku Saksamaa kunstnike tööd tõid
mind meeldivalt kodumaale. Kumus oli veel mitte väga ammu ülal Nõukogude Eesti
aegseid kunstnike töid. Kunst on universaalne. Jama riigikord ei tee kunstnikku
halvemaks.
Norbert Tadeusz (eluaeg 1940-2011) oli minu
jaoks uus nimi. Keerukad kompositsioonid. Värvilised ja julged.
Näitused
„Imedemaa“ Kristi Mitchell, „Tõde on surnud“ Alison Jackson. Fotografiskas.
Kristi Mitchell lõi oma fotoprojekti
varalahkunud ema mälestuseks. Rikkalikum rikkalikumast.
Alison Jackson. Täpne ja ärritav, ega muidu
poleks kalvinistlik Tallinna linn tema näituse reklaami Laagna teelt ära
korjanud.
Näitus
„Alfred Rõude. Missiooniga kollektsionäär“. Mikkeli Muuseum.
Alfred Rõude (1896-1968) oli Eesti
kunstikoguja. Soovitan näitusel ka temast tehtud dokumentaalfilmi vaadata.
Soovitan väga.
Kontserdid
2019
Ajakirja
„Eesti Naine“ juubelikontsert.
Alexela Kontserdimajas. Mõned sõnavõtud, tort ja Eesti Naise raamatu „Emad ja
tütred“ esitlus. Peategija oli aga ansambel Swingers. Ma ei tea neist rohkem
midagi, kui et nad on olemas ja Tanja Mihailovat seal laulmas. Tegelikkus oli
aga põrutav. Nad haarasid publiku sekundiga kaasa ja publik läks ka. Mitmes
vanuses naised, ka pisut elanud daamid, kel soengud peas ja pärlid kaelas,
tantsisid pingiridade vahel, nii et parkett põrus. Jahedad põhjamaised
inimesed.
Heategevuskontsert
„Terve Eestiga vähi vastu“. Rahvusooperi
sümfooniaorkester, ooperi-ja balletisolistid, Perrine Madoeuf Prantsusmaalt,
Annely peebo, Janis Apeinis.
Sul on nii hea maitse! :) "Ära imesta..." oli tõeliselt suur teatrielamus - absoluutselt erilisemaid, mida viimastel aastatel näinud! "Väike prints" ja "Väljaheitmine" ka! Su teksti lugedes tundub, et tuleks ka Piibe Teatri Varjusid minna võimalusel vaatama! Aitäh soovituste eest!
ReplyDelete